Hvordan er bedriftens førsteinntrykk i sosiale medier?

Det digitale førsteinntrykket kan være helt avgjørende for hva andre forventer av bedriften din. Ofte er det bare et tiendels sekund som skal til, før vi har dannet oss et førsteinntrykk av bedriften din. Står Facebook-profilen i stil med kvaliteten dere leverer, eller føler du at den trekker ned? Er Instagramprofilen slik du så for deg den skulle bli?

Se for deg en ny potensiell kunde som er på utkikk etter tjenestene dere leverer. Hun scroller igjennom feeden og kommer inn på deres profil. Fremstår profilen like proff som det dere leverer? Er profilen varm, hyggelig og imøtekommende, som om hun skulle kommet fysisk innom dere? Lukten av nykvernet kaffe og en fysisk samtale med deg kan ikke gjenskapes på sosiale medier, men nesten! 😊

Slik skaper du en varm digital atmosfære som vil styrke førsteinntrykket:

  • Ha en visuell helthetlig og fin bildefeed. Bruk godt lys i bildene dine.
  • Skriv positive innlegg som omhandler andre
  • Ha en kort konkret beskrivelse i om/bio teksten som forklare hva din bedrift hjelper andre med.
  • Bruk tre «du» for hvert «vi» du skriver i teksten din
  • Vis at du bryr deg om følgerne dine. Bruk tid på å snakke med dem i kommentarfelt og på personlig melding i innboksen

Forfatter

Dato

Kjenner du noen som bør lese dette? Del gjerne videre!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Epost
Skriv ut

Les flere artikler

Få e-brev fra oss når nye artikler blir publisert

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

🎉NYHET 🎉
merkevarefoto for din bedrift

Få din egen bildebank og styrk førsteinntrykket på sosiale medier!